vrijdag 28 december 2012

Dooie muis

Damn!
Ik rijd al een jaar of twee op de buurtbus, dus Tara zit al een jaar of twee op vrijdagmiddag alleen thuis - al is dat meestal met Jess samen. Mijn laptop + muis staan gewoon op de tafel. Ook al die tijd al. Nou wist ik al wel dat ze op de tafel springt als ik niet thuis ben (er staan poot-afdrukjes op)... Vandaag heeft ze kennelijk de muis van de tafel gegooid en 'm vervolgens gesloopt.
En trouwens ook een plastic tas met bollen wol opengebeten en de bollen eruit gehaald. Gelukkig is het breiwerk zelf (waar ik al drie weken mee bezig ben) gespaard gebleven, anders had 't me een stuk meer moeite gekost om de kalmte te bewaren.
Irritant. Ik had juist de indruk dat het alleen-thuis-blijven steeds beter ging.

ETA een week of wat later: Intussen pieker je je suf hoe het komt dat een hond waarvan je dacht dat ze prima alleen thuis kon blijven ineens weer zó in haar oude slechte gewoonten vervalt (want toen ik haar pas had gebeurde het om de haverklap).
En ik denk dat ik eruit ben: honger.
Oeps!
Tara wordt in de winter altijd hartstikke mager omdat ze zoveel energie nodig heeft om warm te blijven. Normaal gesproken krijgt ze dan ook meer voer in de winter, maar omdat het nog niet echt koud was, had ik daar dit jaar nog niet aan gedacht. Het was me één of twee dagen voor het muis-incident al wel opgevallen dat ze te mager werd en ik dat ik daar iets aan moest doen.
Waarschijnlijk is ze op tafel gesprongen omdat er nog wat kruimels lagen, heeft ze toen de muis van tafel gestoten, en 'm vervolgens opengemaakt om te checken of er iets eetbaars in zat. Ook de zak met wol zal wel om die reden opengemaakt zijn.
Inmiddels krijgt ze bijna twee keer zoveel voer als in de zomer, is ze weer goed op gewicht, en blijft ze weer probleemloos alleen thuis (al zorg ik wel dat er geen kruimels op tafel blijven liggen en dat de muis buiten bereik ligt :)).
(Trouwens: mijn splinternieuwe muis bevalt uitstekend, stukken sneller en meer responsive dan de oude!)

1 opmerking:

Anoniem zei

Onze kat die blijft ook maar eten in de winter. Onvoorstelbaar.