vrijdag 20 april 2012

Matrasleed

Een tijdje geleden in Tonden kwam het gesprek op matrassen. Ik heb de mijne aangeschaft in 1988... dat leverde meewarige blikken op :). Een matras moet immers na een jaar of tien vervangen worden, en pas als je een nieuwe hebt realiseer je je hoe nodig dat was, zegt men. Vorige week mailde FvA dat hij een vrijwel nieuwe matras over had (door de herinrichting van z'n guest house) waar hooguit drie keer iemand op geslapen had. Hij herinnerde zich het gesprek over matrassen, en vroeg of ik 'm wilde hebben!
Ik was superblij met zo'n aanbod en een paar dagen later lag het op mijn bed.
Echter: ik ben er inmiddels achter dat ik er niet op kan slapen. Het is echt een prachtige binnenveringmatras, maar ik kreeg er al na een halve nacht rugpijn van. Heel vervelend. Ik wist niet hoe snel ik mijn oude schuimrubbermatras er weer op moest leggen.
De nieuwe gaat - na overleg met FvA - op Marktplaats. De opbrengst mag in een matrasfonds...

Geen opmerkingen: